Tom from WA State, west side, cascade foothills..

Discussion in 'Introduce Yourself' started by talltommy46, Aug 1, 2010.

  1. talltommy46

    talltommy46 New Member

    Joined:
    Aug 1, 2010
    Messages:
    19
    Likes Received:
    1
    Hi All Motor bicyclers..
    New hobby for me, but a very old hand at the 2stroke dirtbike thing(30yrs) racing, MX, offroad and sportsman RR.. My first Motor bicycle project is a GT5 w SBP shifter in an Alloy framed, hardtail 8speed 29er w Rockshox fork.. Should make a great crosscountry bike.. Haven't recieved the engines yet, en route, ordered one kit and 1 replacement engine.. Gonna be tinkering with the free motor, applying some of the 30yrs of 2stroke tuning exp.. I'll make the chinese motors go, no doubt! Looking forward to gathering and sharing info with all of you!

    Be safe, stay FREE!
    Tom
     
  2. Dave31

    Dave31 Moderator
    Staff Member

    Joined:
    Mar 1, 2008
    Messages:
    11,207
    Likes Received:
    16
    Hey Tom Welcome to the forum we are glad you joined us.

    .wee.
     
  3. talltommy46

    talltommy46 New Member

    Joined:
    Aug 1, 2010
    Messages:
    19
    Likes Received:
    1
    Thx fairracing31! Saw your vids on YouTube, that is how I found my way here! Great machines man, salute!
     
  4. Ghost0

    Ghost0 New Member

    Joined:
    Mar 7, 2008
    Messages:
    764
    Likes Received:
    0
    Welcome from Bellingham, glad you joined us. If you need anything just holler.
     
  5. talltommy46

    talltommy46 New Member

    Joined:
    Aug 1, 2010
    Messages:
    19
    Likes Received:
    1
    Heya Ghost0, SBP is in Bellingham? I might come up to visit you guys if you allow it.. Do you have a shingle out (storefront), or more of a backyard shop kinda thing? I'm not planning on making money from this motor bicycle dealy.. No competition for ya, just enjoyment for me.. I'll be doing some heavy experimentation with these motors tho.. Topends are so cheap for these, that I can destroy jugs left and right untill I find the right combo.. This is gonna be fun!
     
  6. Ghost0

    Ghost0 New Member

    Joined:
    Mar 7, 2008
    Messages:
    764
    Likes Received:
    0
    The business is in Duvall, but the R&D shop is in Bellingham.
     
  7. talltommy46

    talltommy46 New Member

    Joined:
    Aug 1, 2010
    Messages:
    19
    Likes Received:
    1
    Ah cool! I'm in the Wilkerson Carbonado area, just outside the park.. I'll stop by sometime.. I'll be fine with the motor, but might need a little advizo in the bicycle department.. Normally I ride open class twostroke MX'ers lol, and I can pound on a bike!! I'm gonna be hard on a bicycle, lol! Fun!
     

Share This Page